شهرهای جدید ایران

میان وعده رژیمی

چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۴۳ ق.ظ

برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و کاهش وزن نباید هیچ‌یک از وعده‌های غذای اصلی و میان وعده‌ها حذف شوند. میان وعده‌ها در رژیم‌های لاغری بسیار مهم هستند و نباید به‌راحتی حذف شوند. خوردن میان وعده مناسب باعث می‌شود متابولیسم بدن کاهش پیدا نکند و شما نتیجه بهتری از رژیم خود داشته باشید.

یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین میان وعده‌های رژیمی پاپ کورن خانگی است. پاپ کورن خانگی معمولاً چربی و نمک کمتری داشته و برای سلامتی مفید است. شش فنجان یا دو لیوان پاپ کورن خانگی تنها 100 کالری انرژی دارد درحالی‌که می‌تواند به‌خوبی شما را سیر نگه دارد.

کراکر نوعی کلوچه سبوس‌دار کوچک است که می‌تواند انتخاب مناسبی برای میان وعده رژیمی باشد. کراکر فیبر بالایی داشته و مانع از گرسنگی در بین وعده‌های اصلی می‌شود. اگر کراکر با پنیر همراه شود شما یک میان وعده رژیمی کامل خواهید داشت که پروتئین پنیر باعث سیری شده و مقادیری کلسیم نیز به بدن می‌رساند. آجیل‌ها نیز می‌توانند نوعی میان وعده رژیمی برای شما باشند مصرف بیست عدد پسته و یا 14 عدد بادام علاوه بر اینکه به‌خوبی شما را سیر نگه می‌دارند حاوی مقادیر زیادی ریزمغذی هستند.

افرادی که آجیل دوست ندارند می‌توانند چوب‌شور را به‌عنوان میان وعده رژیمی مصرف کنند. این میان وعده نیز برای کسانی مناسب است که وقت کافی برای خوردن میان وعده ندارند. چوب‌شور چربی کمی داشته و قند آن نیز کم است.

یکی از میان وعده‌های خوشمزه سیب است درصورتی‌که آن بپزید می‌توانید همان ویتامین‌ها و مواد مغذی را از سیب دریافت کنید. برای داشتن طعم بهتر می‌توانید از دارچین نیز استفاده کنید. اسموتی ها ترکیبی از لبنیات مانند شیر و ماست با میوه‌های یخ‌زده هستند. یکی از اسموتی های خوشمزه که برای فصل تابستان نیز مناسب است، اسموتی ذغال اخته است. دوسوم فنجان ذغال اخته تمیز و شسته شده را در فریزر قرار دهید تا خوب یخ بزند. سپس یک‌سوم فنجان ماست کم‌چرب را داخل مخلوط‌کن ریخته و ذغال اخته را به آن اضافه کنید.

سویا ازجمله دانه‌های روغنی است که دانه‌های تازه آن می‌تواند یک میان وعده رژیمی مناسب باشد. این دانه‌ها به‌صورت کنسروی و تازه در دسترس هستند و یک‌سوم فنجان از این دانه‌ها می‌تواند شما را کاملاً سیر نگه دارد. آهن، پروتئین و فیبر بالا از ویژگی‌های اصلی دانه‌های سویا است.

برای تهیه یک میان وعده رژیمی و خوشمزه سیب را برش بزنید و روی آن را کره بادام‌زمینی بمالید. مقدار سیب سه‌چهارم فنجان و مقدار کره بادام‌زمینی نیز دو قاشق چای‌خوری است. این میان وعده در حدود 90 کالری انرژی دارد. یکی دیگر از میان وعده‌های رژیمی و خوشمزه ترکیب ماست کم‌چرب به همراه دانه‌های آفتاب‌گردان است. برای تهیه این میان وعده نصف لیوان ماست کم‌چرب را با یک قاشق چای‌خوری دانه آفتاب‌گردان مخلوط کرده و میل کنید.

انگور دارای منگنز و ویتامین K است و می‌تواند یک میان وعده رژیمی برای شما باشد. بخش زیادی از انگور را آب تشکیل داده است و به علت فیبر زیادی که دارد باعث سیری می‌شود.

در انتخاب میان وعده به مفید بودن آن نیز توجه شود. در فروشگاه‌های مواد غذایی انواع کیک، کلوچه و کراکر در دسترس هستند که کالری کمی دارند اما ازنظر مواد مغذی چندان مفید نیستند. در انتخاب میان وعده به این نکته توجه داشته باشید که میان وعده شما دارای فیبر ویتامین و آنتی‌اکسیدان باشد.

برای دیدن مطالب مفیدتر به مقاله"بیش از 20 نوع میان وعده رژیمی دلچسب" در وبسایت زرین تخفیف مراجعه نمایید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی