شهرهای جدید ایران

شهر جدید پردیس

شنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸ ب.ظ

شهر جدید پردیس یکی از شهرهای جدید ایران است که به دلایل افزایش قیمت بیش از حد قیمت خانه در تهران، رونق بسیاری گرفته است. این شهر با تهیه طرح راهبردی در محدوده 2140 هکتاری در شرق تهران در سال 1372 آغاز و با تهیه طرح های آماده سازی برای فازهای مختلف تا الان ادامه یافته است.

پردیس از سمت غرب با تهران، از شرق یا شهرستان دماوند، از شمال با شمیرانات و از جنوب با شهرستان پاکدشت هم مرز است. این شهرستان از سه بخش تشکیل شده است که مرکزیت آن با شهرستان پردیس می باشد(بخش بومهن، بخش جاجرود و بخش مرکزی که همان شهر پردیس می باشد).

شهر پردیس به منظور اسکان سرریز جمعیتی تهران ساخته شده است. این شهر از آب و هوا و آرامش نسبی برخوردار است. دسترسی به این شهر از طریق آزادراه تهران پردیس می باشد که با بهره برداری از این آزادراه فاصله شهر پردیس از تهران از 25 کیلومتر به 17 کیلومتر کاهش یافته است.

با آغاز اجرای طرح مسکن مهر، پردیس به یکی از قطب های اجرای این طرح در تهران تبدیل شده است. پردیس دارای 9 فاز است که 6 فاز مسکونی است و 3 فاز دیگر به بخش های صنعت، گردشگری و تحقیقات اختصاص پیدا کرده است. فازهای قدیمی پردیس امکانات بیشتری را نسبت به دیگر فازهای پردیس دارند و متوسط قیمت این فازها نسبت به دیگر مناطق پردیس بیشتر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی