شهرهای جدید ایران

بیت کوین چیست و چگونه کار می کند؟

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۱۲ ب.ظ

با توجه به این که اخیرا قیمت بیت کوین افزایش بسیار زیادی را تجربه کرده بود، بسیاری از افراد از ما می پرسند که بیت کوین چیست و چگونه کار می کند؟ ما در ادامه به طور خلاصه به بیان پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که حدود سال 2009 میلادی به بازار عرضه شد و از آن زمان تا به حال با افزایش قیمت خیره کننده ای روبرو بوده است.

این ارز دیجیتال در واقع اولین رمزارز عرضه شده به بازارهای مالی می باشد و جزو گران ترین و معتبرترین رمزارزها در دنیای ارزهای دیجیتال است. به گونه ای که بخش اعظمی از ارزش بازارهای مالی ارزهای دیجیتال را در اختیار خود دارد.

این ارز دیجیتال توسط ناکاموتو ساتوشی به وجود آمد و با استفاده از شبکه بلاکچین اختصاصی خود توانسته است فعالان و سرمایه گذاران را بر بستر این شبکه در سرتاسر دنیا به هم وصل کند.

رسانه های اقتصادی و سایت های خبری زیادی هستند که خبر تغییرات بیت کوین را به طور لحظه ای به اطلاع تریدرها و مردم می رسانند و برای همین شما هم تا به حال و مخصوصا در ماه های اخیر به وفور نام این ارز دیجیتال را شنیده اید.

بیت کوین چگونه کار می کند؟

همان طور که اشاره شد بیت کوین بر بستر شبکه بلاکچین اختصاصی خود به وجود آمده است و امنیت آن با استفاده از الگوریتم های رمزنگاری و سازوکارهای خاص به گونه ای طراحی شده است که امکان هک کردن آن تقریبا در حد صفر می باشد.

بیت کوین بر خلاف بسیاری از ارزهای خارجی و یا پول های رایج ملی، وابسته به حکومت ها و یا موسسات مالی نیست و همه اعتبار خود را مدیون امنیت شبکه بلاکچین خود و استقبال عمومی مردم می باشد.

این امر باعث شده است که بسیاری از تریدرها به آن توجه بیشتری داشته باشند و خود از دلایل افزایش قیمت بیت کوین محسوب می شود.

تغییرات قیمت بیت کوین

به دلیل این که بیت کوین توسط حکومت ها پشتیبانی نمی شود و همان طور که گفته شد قیمت آن وابسته به میزان استقبال خریدران و تریدرها در بازار می باشد، قیمت آن به شدت متغیر می باشد و برای همین پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده بسیار سخت است.

با نگاهی به گذشته می توان دید که قیمت بیت کوین در طول ده سال گذشته رشد بسیار زیادی داشته است و توانسته است از حدود چند دلار به بیش از 50 هزار دلار در سال 2021 میلادی برسد. با این وجود اخیرا قیمت بیت کوین نزولی بوده است و باید دید چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد.

سرمایه گذاری بر روی بیت کوین

برای خرید و فروش و یا سرمایه گذاری بر روی بیت کوین نیاز به آشنایی بیشتر با صرافی های عرضه کننده این ارز دیجیتال و نیز استفاده از یک کیف پول دیجیتال برای ذخیره بیت کوین خواهد بود.

توصیه می کنیم که در صورت نیاز به خرید بیت کوین سعی کنید در یک سرمایه گذاری متعادل بخشی از پول خود را برای خرید آن اختصاص دهید تا میزان ریسک پذیری سرمایه شما کاهش یابد.

 

برای دیدن مقاله "همه چیز درباره بیت کوین" به وب سایت شهرهای جدید مراجعه نمایید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی