شهرهای جدید ایران

شهر هشتگرد

چهارشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۱۵ ب.ظ

شهر جدید هشتگرد (مهستان) که یکی از ظرفیت های اقامتی جدید تهران و کرج می باشد. از نظر تقسیمات کشوری، شهر جدید هشتگرد مجزا از شهر قدیم بوده و در بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد. دسترسی به شهر جدید هشتگرد از طریق اتوبان قزوین تامین می گردد.

چشم انداز توسعه شهر جدید هشتگرد بر اساس خانه های ویلایی 2 تا 3 طبقه هست که نسبت به برج سازی ارجحیت دارد و در صورت تحقق این مسئله، باعث کاهش تراکم و افزایش کیفیت ساخت و ساز خواهد شد. اخیرا با راه اندازی خط مترو، دسترسی مطلوب به پایتخت، راه اندازی شهرک صنعتی هشتگرد با مساحت بالغ بر 250 هکتار و گسترش کار آفرینی و اشتغال زایی در آن، آب و هوای پاک و معتدل کوهستانی، افق چشم انداز احداث پارک های علم و فناوری در دهه آینده و نقل مکان شرکت های دانش بنیان دانشگاهی به منطقه، انتظار می رود که این شهر نو ساخت مجددا مورد توجه افراد زیادی جهت سکونت و سرمایه گذاری قرار گیرد.

تا چندی پیش تعداد زیادی از واحدهای ساخته شده در هشتگرد، خالی از سکنه بود و متقاضیان مسکن در حال کاهش بودند و عدم دسترسی مطلوب به پایتخت و کمبود امکانات رفاهی و خدمات شهری که پاسخگوی نیازهای جمعیت ساکن نبود علت آن است. پس از راه اندازی خط متروی هشتگرد به گلشهر و خط 5 متروی تهران و بالا رفتن سریع قیمت مسکن در کلانشهرهای تهران و کرج، تعداد زیادی از جمعیت این شهرها به دنبال خرید خانه ارزان تر و مهاجرت به هشتگرد هستند و این روند باعث افزایش تقاضا در زمان بسیار کم برای خرید واحدهای مسکونی شده است که در پی آن ساخت و تکمیل امکانات رفاهی و تاسیسات زیر بنایی و روبنایی با جذب سرمایه بخش خصوصی با سرعت بیشتر انجام خواهد گرفت.

زیرساخت ها و امکانات رفاهی شهر جدید هشتگرد

  1. آلودگی به مراتب کمتر از تهران، کرج و قزوین
  2. چشم انداز احداث پارک های علم و وفناوری در دهه آینده
  3. زمین های مناسب با مالکیت عمومی و قابلیت واگذاری به غیر
  4. خاک مقاوم جهت بلند مرتبه سازی و دور بودن از گسل های زلزله خیز
  5. همجوار بودن شهرک صنعتی هشتگرد در کنار بخش مسکونی

منبع: پیش بینی آینده شهر جدید هشتگرد

همه چیز درباره شهر جدید هشتگرد 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی