شهرهای جدید ایران

خرید دوچرخه و نگهداری آن

يكشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۴۹ ق.ظ

دوچرخه یک وسیله کاربردی است که از آن برای انجام تفریح و ورزش استفاده می شود، اگر قصد دارید یک دوچرخه خوب بخرید و یا از دوچرخه خود به خوبی نگهداری کنید ادامه مطالب را با دقت بخوانید، در این‌ مقاله قصد داریم به نکات مهم در خرید و نگهداری دوچرخه بپردازیم.

در هنگام خرید دوچرخه چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

۱.نوع دوچرخه مد نظر

در هنگام خرید دوچرخه حتما به این نکته توجه داشته باشید که دوچرخه ها دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام از آن ها برای یک‌ مکان خاص مناسب می باشند، به طور مثال دوچرخه نوع کراس یا جاده همان گونه که از نامش مشخص است مخصوص جاده های صاف بوده که دارای بدنه ای سبک و چرخ های نازک است که امکان شتاب را برای دوچرخه سوار فراهم‌ می کند.

نوع کوهستانی ‌نیز همان گونه که از نامش مشخص است مناسب مناطق کوهستانی و مسیر های شیب دار بوده، این نوع دوچرخه ها دارای بدنه‌ای مستحکم، فرمانی صاف و روبه بالا و چرخ‌ های پهن هستند، همچنین دوچرخه های کوهستانی دارای استقامت بسیار بالایی می باشند. این مورد را می توان به عنوان یکی از نکات مهم در خرید و نگهداری دوچرخه به حساب آورد.

تامین ایمنی فرد

 نکته‌ای دیگر که در هنگام خرید دوچرخه باید به آن توجه شود تامین ایمنی فرد دوچرخه سوار است، بنابر این شما در هنگام خرید دوچرخه باید تجهیزات ایمنی آن را که شامل: کلاه ایمنی، زانو بند، آرنج بند، پایه های کمکی و ... می شود را نیز تهیه کنید، تهیه این موارد به خصوص برای تازه کار ها بسیار دارای اهمیت است.

توجه به قطعات دوچرخه

از دیگر نکات مهم در خرید و نگهداری دوچرخه که باید به آن توجه شود مرغوبیت قطعات دوچرخه مد نظری است که شما قصد خرید آن را دارید، پس باید به قطعات آن توجه کرده و آن ها را از لحاظ کیفیت و مرغوبیت مورد بررسی قرار بدهید.

معرفی موارد نگهداری از دوچرخه

مکان نگهداری از دوچرخه

یکی ار موارد مهم در خرید و نگهداری از دوچرخه توجه به مکانی است که شما قصد نگهداری دوچرخه را در آن دارید، به خاطر داشته باشید که بدنه یا فرم دوچرخه معمولا از جنس آلومینیوم یا استیل طراحی شده و لازم است که آن را در جایی خشک و بدون رطوبت قرار بدهید تا از خوردگی و زنگ زدگی آن جلوگیری کنید. اگر امکان‌ نگهداری دوچرخه در یک مکان که دارای سقف است را ندارید بهتر است که بر روی آن یک پلاستیک بکشید تا از نفوذ آب به بدنه آن جلوگیری کنید.

روغن کاری و شستشوی دوچرخه

از دیگر نکات مهم در خرید و نگهداری از دوچرخه توجه کردن به نکاتی در هنگام‌ تمیز نمودن دوچرخه است. توجه کنید در زمانی که شما اقدام به تمیز کردن دوچرخه خود می کنید به هیچ عنوان فریم دوچرخه خود را با آب شستشو ندهید در صورتی که دوچرخه شما نیاز به شستشو با آب داشت حتما بعد از استفاده از آب دوچرخه را بلافاصله با دستمال خشک کنید . دیسک و طوقه دوچرخه خود را در صورت لزوم بشویید و به هنگام شست و شو دیسک ها از اسپری مخصوص استفاده کنید. در صورتی که شما به اسپری های مخصوص دسترسی نداشتید می توانید برای تمیز کردن دیسک از بنزین و یا گازویل استفاده کنید. 

برای آشنایی با نکات بیشتر در زمینه خرید و نگهداری از دوچرخه می توانید مقاله" آشنایی با نکات مهم در خرید و نگهداری از دوچرخه " را مطالعه نمایید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی